Κρ. Αρσένης: Σκανδαλώδης ενοικίαση 300 απαρχαιωμένων λεωφορείων στην τιμή αγοράς τους

Κ.Αρσένης: Δύο ψέματα της κυβέρνησης για τη σκανδαλώδη σύμβαση ενοικίασης 300 απαρχαιωμένων λεωφορείων εκτός λειτουργίας, στην τιμή αγοράς τους
Με αληθοφανή ψέματα και σκόπιμες ανακρίβειες επέλεξε να απαντήσει η κυβέρνηση δια του εκπροσώπου της υφυπουργού μεταφορών κ. Κεφαλογιάννη, στην επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Δυτικής Αθήνας του ΜέΡΑ 25 Κρίτωνα Αρσένη, για τη σκανδαλώδη σύμβαση ενοικίασης 300 λεωφορείων στην τιμή αγοράς τους.

Ψέμα 1ο: Στο ερώτημα, για ποιο λόγο επιλέξανε να ενοικιάσουν λεωφορεία σε τιμή αγοράς, αντί να αγοράσουν καινούρια, ο υφυπουργός κ. Κεφαλογιάννης δήλωσε ότι επιλέξανε και τα δύο. Ανακοίνωσε μάλιστα ότι 600 καινούρια λεωφορεία καθαρής τεχνολογίας θα βγούνε στους δρόμους της Αθήνας και Θεσσαλονίκης την επόμενη χρονιά και άλλα 600 το 2023. Σε άλλο σημείο της απάντησής του τα νούμερα αυτά αλλάξανε σε 800 το 2022 και 500 το 2023.

Πραγματικότητα: Δεν έχει προχωρήσει μέχρι στιγμής οποιαδήποτε προκήρυξη του διαγωνισμού, ούτε ανακοινωθεί το τεύχος δημοπράτησης του διαγωνισμού.

Ψέμα 2ο:Αναφορικά με τη σκανδαλώδη ρύθμιση που θέλει τόσο η συντήρηση των λεωφορείων, όσο και τα τέλη κυκλοφορίας να πληρώνονται από το δημόσιο και όχι από την εταιρεία leasing, ο κ. Κεφαλογιάννης απάντησε ότι αυτό ήταν αίτημα των εργαζομένων και ότι το κόστος συντήρησης το πληρώνει ο ανάδοχος.

Πραγματικότητα: ωστόσο είναι ότι, οι εργαζόμενοι έχουν βγει 2 φορές και έχουν δηλώσει δημόσια ότι δεν συμφωνούν με την διαδικασία και καταγγέλλουν την κυβέρνηση οτι ψευδώς διαδίδει πως συμφωνούν. Επίσης η σύμβαση περιγράφει ρητά ότι βασικές συντηρήσεις θα γίνονται από την ΟΣΥ όπως 2 προληπτικές συντηρήσεις κατ έτος, 52 νυχτερινές επιθεωρήσεις (μια την βδομάδα) προετοιμασία ελέγχου για ΚΤΕΟ και δύο κάρτες καυσαερίων με την ανάληψη του κόστους από το δημόσιο (σελίδα 87 διακήρυξης διαγωνισμού).

Ταυτόχρονα υπάρχουν δεκάδες ανακοινώσεις συνδικαλιστικών σχημάτων που καταγγέλλουν την σκανδαλώδη, υπερτιμημένη σύμβαση, όπως επίσης και την ακαταλληλότητα των οχημάτων (https://drive.google.com/file/d/1cdfB3ZVnuNoeEP37XidH2GHLn-IAXdQc/view?usp=sharing).

Αναφορικά με τον κίνδυνο διάδοσης του κορωνοϊού στα νέα λεωφορεία, καθώς αυτά διαθέτουν μόλις δύο πόρτες, με τη μία να μένει μονίμως κλειστή για την ασφάλεια του οδηγού και όλοι οι επιβάτες θα εισέρχονται και θα εξέρχονται στα λεωφορεία από μία και μοναδική πόρτα δημιουργώντας αδιανόητες συνθήκες συγχρωτισμού και κίνδυνο διάδοσης του κορωνοϊού, ο υφυπουργός απάντησε ότι τα διεθνή στοιχεία αποδεικνύουν ότι υπάρχει πολύ μικρή πιθανότητα διάδοσης του κορωνοϊού μέσα στα λεωφορεία και δεν πρέπει να πανικοβάλουμε τους πολίτες.

Ο υφυπουργός απέφυγε να αναφερθεί στο γεγονός ότι από τα 40 καινούρια λεωφορεία που μόλις παραδόθηκαν μέσω leasing είναι και τα 40 εκτός λειτουργίας λόγω βλάβης, ενώ το ένα που κυκλοφόρησε, σημείωσε βλάβη στα φρένα αμέσως και αποσύρθηκε κι αυτό. Για να διαπιστωθεί το αντίθετο τον καλώ να δώσει στην δημοσιότητα τα βιβλία βλαβών των αμαξοστασίων και τους αριθμούς κυκλοφορίας των οχημάτων.

Υπενθυμίζεται ότι τα 300 λεωφορεία 10ετίας ενοικιάζονται στην τιμή των 150.000 ευρώ περίπου για τα 4 χρόνια όσο θα ήταν το κόστος αγοράς τους εξ ολοκλήρου, καθώς και ότι η σύμβαση ενοικίασης είχε « κολλήσει» στο ελεγκτικό συμβούλιο το οποίο επέτρεψε τελικά να προχωρήσει η σύμβαση με τον όρο ότι θα υπάρχουν ανοιγόμενα παράθυρα. Τα λεωφορεία τελικά δεν έχουν τα προβλεπόμενα ανοιγόμενα παράθυρα παρά δύο μικρών «φινιστρινιών» που πρόχειρα ανοίχτηκαν εκ των υστέρων. Επίσης σε αρκετά δεν υπάρχει η προστατευτική μπάρα μεταξύ οδηγού και επιβατών.