Τι πρέπει να κάνουμε για δυνατή καρδιά

Η Παγκόσμια Καρδιολογική Ομοσπονδία ενημερώνει για τις καρδιαγγειακές παθήσεις.

Φέτος το κύριο σύνθημα είναι: «ΓΙΝΕ Ο ΗΡΩΑΣ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ-ΔΩΣΕ ΜΙΑ ΥΠΟΣΧΕΣΗ».

Τι πρέπει να ξέρουμε
Σήμερα, η καρδιαγγειακή νόσος ευθύνεται για το θάνατο 17,5 εκατομμυρίων ανθρώπων ετησίως, και μέχρι το 2030 αυτός ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί και να φθάσει τα 23 εκατομμύρια. Παγκοσμίως, 1 στους 10 ανθρώπους ηλικίας 30-70 ετών πεθαίνουν πρόωρα από καρδιαγγειακά νοσήματα, συμπεριλαμβανομένων καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικών επεισοδίων, αλλά τα καλά νέα είναι ότι τουλάχιστον το 80% αυτών των πρόωρων θανάτων θα μπορούσε να αποφευχθεί ή να αναβληθεί.

Τι μπορούμε να κάνουμε
Μπορούμε όλοι -και στην Ελλάδα- να «μοιραστούμε τη δύναμη» και να εμπνεύσουμε τις οικογένειες, τους φίλους και τους συνανθρώπους μας να κάνουν μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής τους που μπορούν να κάνουν τη διαφορά στην υγεία της καρδιάς.

Η Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία ζητά όλοι να δώσουμε μια ΥΠΟΣΧΕΣΗ:
· ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΟΤI ΘΑ ΤΡΩΜΕ ΥΓΙΕΙΝΑ
· ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΟΤΙ ΘΑ ΑΣΚΟΥΜΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ
· ΟΙ ΙΑΤΡΟΙ/ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ ΣΤΟΥΣ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΜΑΣ ΟΤΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΥΓΙΕΙΝΗ ΖΩΗ
· ΟΙ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΝ ΓΙΑ ΧΩΡΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΥΓΙΕΙΝΗ ΖΩΗ
· ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΟΩΘΗΣΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΠΟΛΛΕΣ ΥΓΙΕΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ!

H Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία συνιστά:

Υιοθετήστε έναν πιο δραστήριο τρόπο ζωής
– Έχετε ως στόχο τουλάχιστον 30 λεπτά μέτριας έντασης δραστηριότητα πέντε φορές την εβδομάδα.
– Θυμηθείτε ότι ακόμη και μικρά πράγματα όπως η ανάβαση μιας σκάλας ή η αποβίβαση από το λεωφορείο λίγο νωρίτερα μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

Σταματήστε το κάπνισμα – αυτό είναι το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε την υγεία της καρδιάς σας.
– Αν χρειάζεστε βοήθεια, μιλήστε με έναν επαγγελματία υγείας.

Επιλέξτε μια ισορροπημένη διατροφή

-Προσπαθήστε να τρώτε 5 μερίδες (περίπου μια χούφτα) φρούτων και λαχανικών την ημέρα
– Αφήστε τα παιδιά σας να συμμετέχουν στο μαγείρεμα για να μάθουν για την υγιεινή διατροφή.

Ελέγχετε τακτικά την αρτηριακή σας πίεση και μην αμελείτε εξετάσεις για τον γλυκόζη (σάκχαρο) αίματος και τη χοληστερίνη σας.