Επικεφαλής της NASA: Είμαστε κοντά στον εντοπισμό εξωγήινης ζωής

Ο δρ. Τζιμ Γκριν, επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας της NASA, ισχυρίζεται πως η διαστημική υπηρεσία των ΗΠΑ βρίσκεται πολύ κοντά στην ανακάλυψη ζωής σε άλλο πλανήτη. Την «επαναστατική» ανακάλυψη, όπως την χαρακτηρίζει, αναμένεται να κάνουν οι κοινές επιχειρήσεις NASA και ESA (Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος) με την αποστολή τους στον Άρη το ερχόμενο καλοκαίρι.

«Θα είναι όπως όταν ο Κοπέρνικος δήλωσε πως “η γη γυρίζει”. Η απόλυτη επανάσταση. Θα ξεκινήσει νέο τρόπο σκέψης. Δεν νομίζω πως είμαστε έτοιμοι για τα ευρήματα. Δεν είμαστε. Ανησυχούσα για αυτό, γιατί πιστεύω πως είμαστε κοντά στην ανακάλυψη και την ανακοίνωση αυτής.

Το ρόβερ της Ευρώπης αναμένεται να προσγειωθεί στον κόκκινο πλανήτη τον Μάρτιο του 2021 όπου θα πραγματοποιεί γεωτρήσεις δύο και πλέον μέτρων στο έδαφος, συλλέγοντας δείγμα και αναλύοντας το στο κινητό εργαστήριο που διαθέτει στο εσωτερικό του.

Αντίστοιχα, το πρόγραμμα Άρης 2020 της NASA, αναμένεται να πραγματοποιήσει γεωτρήσεις σε βραχώδεις σχηματισμούς στον Άρη, συλλέγοντας δείγμα σε δοκιμαστικούς σωλήνες που θα επιστρέψει για μελέτη στη γη.

Ο Δρ. Γκριν που εργάστηκε επί 38 χρόνια στη NASA πιστεύει πως μικροοργανισμοί μπορούν να βρεθούν και σε άλλους πλανήτες εκτός από τον Άρη, όπως στον Τιτάνα, τον δορυφόρο του Κρόνου. Κάποιοι πιστεύουν πως ενδεχομένως να έρθουμε αντιμέτωποι με ολόκληρους πολιτισμούς σε όχι και τόσο απομακρυσμένους πλανήτες του γαλαξία μας.