Η Ουκρανία παραχώρησε στο Πατριαρχείο της Κωνσταντινουπόλεως τον ναό του Αγίου Ανδρέα

Η Ουκρανία αποφάσισε να δώσει στο Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντιουπόλεως το δικαίωμα να χρησιμοποιεί έναν εμβληματικό ναό, ο οποίος θα του χρησιμεύει πλέον ως αντιπροσωπεία στο Κίεβο, μετά την απόφασή του να αναγνωρίσει στη χώρα αυτή μια Εκκλησία ανεξάρτητη από την κηδεμονία της Μόσχας.

Ad - Διαφήμιση

Συνολικά 237 βουλευτές (απαιτούνταν κατ’ ελάχιστον 226) ψήφισαν υπέρ ενός νόμου προς την κατεύθυνση αυτή που προτάθηκε από τον πρόεδρο Πέτρο Ποροσένκο, ο οποίος θα πρέπει και να τον δημοσιεύσει για να τεθεί σε ισχύ.

Βάσει του νόμου αυτού, το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως αποκτά δικαίωμα «δωρεάν και μόνιμης χρήσης» του ναού του Αγίου Ανδρέα του Κιέβου, ενός από τα εμβληματικά μνημεία της ουκρανικής πρωτεύουσας, ιδιοκτήτης του οποίου θα παραμείνει ωστόσο το κράτος. Η απόφαση αυτή εντάσσεται στη διαδικασία της αναγνώρισης από το Οικουμενικό Πατριαρχείο μιας ανεξάρτητης Εκκλησίας στην Ουκρανία, εξήγησε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Ουκρανός ειδικός σε θέματα θρησκείας Ντμίτρο Γκορεβόι.

«Για να έχουμε μια ομαλή συνεργασία με το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, πρέπει αυτό να διαθέτει μια αντιπροσωπεία στο Κίεβο», υπογράμμισε.