Τα Σχολικά Προγράμματα του ΚΠΙΣΝ καλούν τους μαθητές και τις μαθήτριες στις 3 και 4 Δεκεμβρίου σε μία γιορτή με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία! Σχολικές ομάδες από σχολεία γενικής και ειδικής αγωγής όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων, θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε δράσεις γνωριμίας και εξοικείωσης με την έννοια της αναπηρίας, στοχεύοντας στην αφύπνιση, την ευαισθητοποίηση και την αλλαγή στάσης και νοοτροπίας των μαθητών/τριών σχετικά με τη διαφορετικότητα και την αναπηρία.
Ad - Διαφήμιση
Κάθε σχολείο μπορεί να κάνει κράτηση σε 2 slots (1 slot από την κάθε δραστηριότητα).
Μαθαίνω χωρίς να βλέπω (3/12)
Για μαθητές/τριες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου
Οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται να συμμετάσχουν σε διαδραστικά παιχνίδια με σκοπό τη γνωριμία και την εξοικείωση με την οπτική αναπηρία και με τη χρήση ειδικού εξοπλισμού. Θα έρθουν σε επαφή με βασικές έννοιες όπως πώς να εντοπίζουν ένα τυφλό άτομο στον δρόμο, σε τι χρειάζεται ο σκύλος οδηγός και τη σπουδαιότητα της γραφής Braille μέσω επαφής με βιβλία τυφλών μαθητών/τριών. Θα αντιληφθούν τη σημαντικότητα των αισθήσεων μέσα από παιχνίδια αναγνώρισης οικείων μυρωδιών, ήχων και υφής αντικειμένων. Τέλος, θα μάθουν πώς μπορούν να βοηθήσουν κάποιον/α που δεν βλέπει στο δρόμο, πώς χρησιμοποιείται σωστά το λευκό μπαστούνι ενώ με τη βοήθεια μάσκας σκίασης μπαίνουν στη θέση των ανθρώπων χωρίς όραση.
Σχεδιασμός – Υλοποίηση: Χρυσέλλα Λαγαρία, συνιδρύτρια της Black Light
9:30 – 12:30, διάρκεια 45′
Συμμετοχή έως 25 μαθητών/τριών ανά slot
Ομαδικά Αθλήματα συμπερίληψης (3/12)
Για μαθητές/τριες Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου Γενικής και Ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης
Μαθητές και μαθήτριες από σχολεία γενικής και ειδικής εκπαίδευσης θα συμμετάσχουν στα συμπεριληπτικά αθλήματα Baskin και Colpbol, σε μια προσπάθεια δημιουργίας ενός κλίματος συνεργατικότητας και ευγενούς άμιλλας χωρίς περιορισμούς!
Το Baskin αποτελεί μία παραλλαγή της καλαθοσφαίρισης για άτομα με και χωρίς αναπηρία, όπου οι παίκτες, φορώντας μάσκες σκίασης για να εξασφαλιστεί η ισονομία μεταξύ τους, αποκτούν ρόλους και οι ομάδες συνεργάζονται αρμονικά, στοχεύοντας στην ευγενή άμιλλα και την επικράτηση έναντι του αντιπάλου.
Το Colpbol είναι ένα συλλογικό άθλημα, που παίζεται από δύο μικτές ομάδες 7 παικτών, με σκοπό να περάσει η μπάλα στο τέρμα του αντιπάλου μέσω χτυπήματος χεριών. Δημιουργείται ένα δυναμικό, συν-εκπαιδευτικό και υποστηρικτικό άθλημα, το οποίο είναι παράλληλα διασκεδαστικό και δημιουργικό.
Σχεδιασμός – Υλοποίηση: ΑΜΚΕ Αναγέννηση και Πρόοδος
09:00 – 12:30, διάρκεια 45’ ανά slot
Συμμετοχή έως 25 μαθητών/τριών ανά τμήμα – Δύο τμήματα, Γενικής και Ειδικής Αγωγής
Για αιτήματα συμμετοχής σχολείων Ειδικής Αγωγής παρακαλώ καλέστε μας στο 216 8091005
Εκπαίδευση και Εξοικείωση σε θέματα κώφωσης και Νοηματικής Γλώσσας (3 και 4/12)
Για μαθητές/τριες Δ’-ΣΤ’ Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου
Ένας ανοιχτός διάλογος που αποσκοπεί στην ενημέρωση, αφύπνιση και συνειδητοποίηση σε θέματα Κώφωσης και Νοηματικής Γλώσσας μεταξύ Κωφών/Βαρηκόων ατόμων, μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών. Δυο Κωφές εκπαιδεύτριες θα μιλήσουν με τους μαθητές και τις μαθήτριες για την ποικιλομορφία της ακουστικής αναπηρίας, τα εμπόδια που συναντούν καθημερινά στην Ελλάδα, την προσβασιμότητα της επικοινωνίας στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα.
Επιπροσθέτως, θα έχουμε την ευκαιρία να μάθουμε κάποιες βασικές λέξεις στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα.
Σχεδιασμός – Υλοποίηση: Κωτσάκη Αλεξάνδρα & Άννα Γαϊτανή, πιστοποιημένες διδάσκουσες της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας. Κωφές και φυσικοί χρήστες της ΕΝΓ
9:30 – 12:30, διάρκεια 45′
Συμμετοχή έως 25 μαθητών/τριών ανά slot
ΚΠΙΣΝ, Ένας χώρος ανοιχτός για όλους και όλες (3 και 4/12)
Για μαθητές/τριες Γυμνασίου/Λυκείου
Τι σημαίνει συμπερίληψη; Πώς μπορεί ένα κτίριο να είναι πραγματικά προσβάσιμο; Είναι εφικτό ένας χώρος να είναι ανοιχτός σε όλα τα άτομα, χωρίς διακρίσεις;
Οι μαθητές και οι μαθήτριες Δευτεροβάθμιας θα έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) παίρνοντας μέρος σε μία περιήγηση που αφενός αναδεικνύει το πώς ο σχεδιασμός, η κατασκευή και η λειτουργία αντανακλούν το όραμα του ΚΠΙΣΝ για τη δημιουργία ενός δημόσιου, ανοιχτού χώρου, και αφετέρου αποτελεί την αφορμή για μια συζήτηση γύρω από την προσβασιμότητα και τη συμπερίληψη.
Σχεδιασμός: Παναγιώτης Πιτσίνιαγκας, Σύμβουλος Προσβασιμότητας και Συμπερίληψης
Εκτέλεση παραγωγής: ΑΜΚΕ Με Άλλα Μάτια
9:30 (διάρκεια 120’)
Συμμετοχή έως 25 μαθητών/τριών ανά slot
Μαθαίνω να βλέπω τον Άνθρωπο: Ενημέρωση & εξοικείωση με την αναπηρία (4/12)
Για μαθητές/τριες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στοχεύει στην αλλαγή στάσης και νοοτροπίας των παιδιών σχετικά με τη διαφορετικότητα και την αναπηρία. Αφυπνίζοντας τους μαθητές/τριες γενικής αγωγής και κατ’ επέκταση το άμεσο και έμμεσο περιβάλλον τους, δημιουργούνται οι κατάλληλες προοπτικές για την ευαισθητοποίηση & συνειδητοποίηση του ευρύτερου πληθυσμού, με απώτερο σκοπό τη διασφάλιση και απόδοση των βασικών δικαιωμάτων των ανθρώπων με αναπηρία. Υλοποιείται από εμψυχωτές με αναπηρία.
Σχεδιασμός – Υλοποίηση: Δήμητρα Κοντοβά: Σύμβουλος Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Συμπερίληψης & Προσβασιμότητας Σ.Κ.Ε.Π. και Ειρήνη Τρομπέτα: Υπεύθυνη Επικοινωνίας με την Γενική Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή Σ.Κ.Ε.Π.
9:30 – 12:30, διάρκεια 45′
Συμμετοχή έως 25 μαθητών/τριών ανά slot