Η Αττική Οδός συνεχίζει για Ραφήνα και Λαύριο

Για όλα τα μεγάλα έργα που αλλάζουν – επιτέλους – συνολικά τις υποδομές και τις μετακινήσεις μας, στην Ελλάδα, την Αττική από άκρη σε άκρη, μίλησε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης.

Σε εξέλιξη είναι αυτή τη στιγμή ο Ε65, το Τραμ και το Μετρό  προς Πειραιά και έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν τους αμέσως επόμενους μήνες η Πατρών – Πύργου και η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Ως το τέλος του έτους θα δημοπρατηθούν η Λεωφόρος Κύμης και άλλα, μεγάλα έργα που ξεμπλόκαραν, όπως ο ΒΟΑΚ και η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος.

Επεκτείνουμε τη Λεωφόρο Κύμης με τη μεγαλύτερη υπόγεια αστική σήραγγα 2,1 χλμ

Ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο για την μεγαλύτερη υπόγεια αστική σήραγγα, που θα «πέσει» στην Αττική Οδό, ώστε να αποσυμφορρηθεί ο κόμβος της Μεταμόρφωσης και η έξοδος προς τη Λαμία και τον Πειραιά».

«Το έργο της Λεωφόρου Κύμης είναι  3,8 χιλιόμετρα και προϋπολογισμού 370 εκατομμύριων», είπε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, τονίζοντας ότι το έργο θα προκηρυχθεί μέχρι τέλος του 2021. Εκτιμούμε ότι πάνω από 30.000 οχήματα θα περνούν από αυτόν τον δρόμο, ενώ έχουν προβλεφθεί και έργα ανάπλασης και πρασίνου περίπου 30 στρεμμάτων, σε συνδυασμό με τα αντιπλημμυρικά έργα».

Προχωράμε με τις Επεκτάσεις Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα

Στη συνέχεια ο κ. Γιώργος Καραγιάννης αναφέρθηκε στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και συγκεκριμένα προς τα λιμάνια της Ραφήνας και του Λαυρίου, με παράλληλες σιδηροδρομικές συνδέσεις και στα δύο λιμάνια. «Ουσιαστικά θα επεκτείνουμε τον προαστιακό της Αττικής, ώστε να αναβαθμίσουμε και τα δύο λιμάνια και του Λαυρίου και της Ραφήνας, να εξυπηρετείται ο κόσμος».

Μάλιστα, όπως σημείωσε στο master plan του λιμανιού της Ραφήνας υπάρχουν δύο πράγματα. «Πρώτον, η σιδηροδρομική σύνδεση θα είναι υπόγεια. Θα βγαίνουμε ουσιαστικά κοντά στο λιμάνι, όπου θα κάνουμε έναν μικρό σταθμό, για τους χρήστες του λιμανιού. Υπάρχει χάραξη, υπάρχει διαβούλευση με τους δήμους της περιοχής και υπάρχει  η πρόθεση να γίνει!», είπε.

Ολοκληρώνουμε το παζλ της αστικής ανάπλασης με την υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως για το Ελληνικό

Ένα τρίτο κομμάτι, ώστε να ολοκληρωθεί το πάζλ της αστικής ανάπλασης στο Ελληνικό, σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, είναι και η υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως μέχρι τη λεωφόρο Βουλιαγμένης και το να γίνει η Βουλιαγμένης δρόμος ελευθέρας ροής. Ουσιαστικά με «μια ανάσα» από τη Βουλιαγμένης να βρισκόμαστε στον Περιφερειακό Υμηττού.

Επεκτείνουμε το Μετρό προς Ίλιον αναβαθμίζοντας της συνοικίες της Δυτικής Αττικής

Η αναβάθμιση των δυτικών συνοικιών της Αθήνας και γενικότερα της Δυτικής Αττικής είναι στα σχέδια της κυβέρνησης, είπε ο κ. Καραγιάννης τονίζοντας ότι σχεδιάζεται η επέκταση του Μετρό προς το Ίλιον το 2022.

Επίσης σχεδιάζεται και η επέκταση του προαστιακού μέχρι τα Μέγαρα, μήκους 36 χιλιομέτρων, που ουσιαστικά θα λειτουργεί ως προαστιακός, ώστε να αναβαθμιστεί η Δυτική Αττική και η οικονομική της δραστηριότητα.

Με τη Ζεύξη Σαλαμίνας θα λύσουμε ένα τεράστιο πρόβλημα στον Πειραιά και στη Δυτική Αττική

Τέλος ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε και στη Ζεύξη της Σαλαμίνας, λέγοντας ότι «δουλέψαμε συστηματικά, καταθέσαμε τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που βρίσκεται στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και περιμένουμε την αδειοδότηση για να προχωρήσουμε το έργο».

«Πρόκειται για ένα δύσκολο τεχνικά έργο, υπάρχει όμως η πρόθεση και η βούλησή μας να γίνει» είπε ο κ. Καραγιάννης.

«Από τη Λεωφόρο Σχιστού θα δημιουργηθεί νέος δρόμος ως το Πέραμα. Από εκεί θα συνδεθεί με μια υπόγεια σήραγγα 1,5 χιλιομέτρου με το νησάκι του Αγίου Γεωργίου και από εκεί στη Σαλαμίνα. Έτσι θα λύσουμε ένα τεράστιο πρόβλημα και σε αυτή την περιοχή του Πειραιά και της δυτικής Αθήνας», κατέληξε ο κ. Γιώργος Καραγιάννης