ΚΡΙΤΩΝ ΑΡΣΕΝΗΣ: Απαραίτητο ένα “ΚΤΕΟ” σχολείων για Περιστέρι

Ένα “ΚΤΕΟ” σχολικών κτιρίων ζήτησε ο βουλευτής Δυτικής Αθήνας του ΜέΡΑ25 Κρίτων Αρσένης με την επίκαιρη ερώτηση προς το Υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να υπάρξει διαρκής έλεγχος στατικότητας, ασφάλειας και τήρησης των προδιαγραφών των σχολικών κτιρίων.

Ο βουλευτής κ. Αρσένης παρουσίασε την αδιανόητη κατάσταση σχολικής στέγασης που επικρατεί στο Περιστέρι και επεσήμανε ότι: το Ειδικό Σχολείο συστεγάζεται με το 3ο ΕΠΑ.Λ. σε κτίριο χωρίς προδιαγραφές Ειδικού Σχολείου, το 1ο Γυμνάσιο συστεγάζεται με το 1ο Λύκειο και διάδρομοι του κτιρίου έχουν μετατραπεί σε σχολικές αίθουσες, το 10ο Λύκειο συστεγάζεται με το 7ο Λύκειο και εκεί που κανονικά θα έπρεπε να βρίσκεται η σχολική αυλή βλέπουμε λυόμενες αίθουσες διδασκαλίας, το Καλλιτεχνικό Σχολείο συστεγάζεται με το 1ο ΕΠΑ.Λ., σε κτίριο ΣΔΙΤ, χωρίς να έχει υπάρξει εξ’ αρχής μέριμνα για επαρκείς χώρους εργαστηρίων και πολύμορφων δραστηριοτήτων για τα σχολεία αυτά.

Η υφυπουργός κ. Μακρή είπε ότι την ευθύνη για συντήρηση, καθαριότητα και φύλαξη των σχολικών κτιρίων έχουν οι δήμοι, όπως επίσης και την ευθύνη για απαλλοτρίωση οικοπέδων για ανέγερση κτιρίων, για ζητήματα διαμοιρασμού του χώρου σε περίπτωση συστέγασης, για τη μίσθωσης ακινήτων για αίθουσες διδασκαλίας όπως και την κατανομή πιστώσεων στις σχολικές επιτροπές. Ανέφερε ότι το υπουργείο έχει την ευθύνη μόνο για την τήρηση των προδιαγραφών των σχολικών κτιρίων.

Ο κ. Αρσένης κάλεσε την υφυπουργό να απαντήσει αν οι υπηρεσίες κρίνουν ότι τηρούνται οι προδιαγραφές στα παραπάνω σχολεία. Η υφυπουργός απάντησε «από την ενημέρωση που είχαμε από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας, οι σχολικές μονάδες που αναφέρετε στην ερώτησή σας λειτουργούν σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία». Είναι αδιανόητο να θεωρείται ότι οι  λυόμενες αίθουσες στην αυλή σχολείων και διάδρομοι που έχουν μετατραπεί σε σχολικές αίθουσες, καθώς και η συστέγαση Ειδικού σχολείου με άλλο σε μη ειδικά κατασκευασμένο κτίριο πληρούν τις προδιαγραφές.

Ο κ. Αρσένης επεσήμανε ότι οι πιστώσεις στους Δήμους τα τελευταία χρόνια έχουν μειωθεί κατά 40%, ως εκ τούτου τα χρήματα που φτάνουν στις σχολικές επιτροπές είναι μειωμένα και υπάρχει και πρόβλημα αργοπορίας στην καταβολή των δόσεων στα σχολεία.  Τόνισε την ανάγκη ουσιαστικού προγράμματος οικονομικής ενίσχυσης των Δήμων για σχολική στέγη: «έχουν μεταφερθεί όλες οι αρμοδιότητες στους Δήμους, χωρίς να έχει μεταφερθεί στην πραγματικότητα επαρκής χρηματοδότηση», και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με τις περικοπές δαπανών στις σχολικές επιτροπές που αντιμετωπίζουν τεράστια δυσκολία στην κάλυψη ακόμα και των πιο βασικών αναγκών, όπως η θέρμανση των κτιρίων. Πολλώ δε μάλλον που στα κτίρια ΣΔΙΤ, υπάρχει βάσει σύμβασης η υποχρέωση λειτουργίας με συγκεκριμένα επίπεδα θερμοκρασίας των χώρων, φωτισμού, κ.ο.κ., το κόστος των οποίων δε βαρύνει τον ιδιώτη αλλά τις σχολικές επιτροπές.

Ο κ. Αρσένης δήλωσε ότι «στη Δυτική Αθήνα, όπως και σε όλη την Ελλάδα, υπάρχει μεγάλο πρόβλημα της απαξίωσης της σχολικής στέγης και πρέπει να επέμβει ουσιαστικά η κεντρική πολιτεία με τη δημιουργία ενός ΚΤΕΟ κτιρίων, με τακτικούς ελέγχους στατικότητας, ασφάλειας και τήρησης των προδιαγραφών των σχολικών κτιρίων», προκειμένου να μην υπάρξει στο μέλλον αντίστοιχο περιστατικό με αυτό που συνέβη πριν λίγο καιρό σε νηπιαγωγείο στην Κέρκυρα, όπου κατέρρευσε η οροφή, ευτυχώς σε ώρα διαλείμματος και δε θρηνήσαμε θύματα ή πριν λίγα χρόνια στο Αιγάλεω, με τις καταστροφές που προκλήθηκαν σε πολλά σχολικά κτίρια μετά από μικρής έντασης σεισμό το 2019.