Τα απαραίτητα αξεσουάρ που πρέπει να έχει ένας οδηγός σε περίπτωση χιονόπτωσης

Με το κύμα ψύχους που έχει φτάσει τις τελευταίες ημέρες στην Ελλάδα, τις χαμηλές θερμοκρασίες και το χιόνι, οι οδηγοί θα πρέπει να έχουν απαραίτητα βασικά αξεσουάρ στο αυτοκίνητό τους για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις ιδιαίτερες συνθήκες.

Ο πάγος και το χιόνι αποτελούν τα βασικά προβλήματα στην οδήγηση, επομένως η χρησιμοποίηση χειμερινών ελαστικών κυρίως στις περιοχές με υψηλό υψόμετρο είναι ζωτικής σημασίας. Με την χρήση τους ο οδηγός δεν θα έχει την έννοια να βάλει αλυσίδες σε περίπτωση χιονόπτωσης. Ήδη σε πολλές ορεινές περιοχές της Β. Ελλάδας αρκετοί οδηγοί από τον Οκτώβριο μέχρι και τον Μάρτιο κάνουν χρήση των χειμερινών ελαστικών. Σε περίπτωση που ο οδηγός δεν επιθυμεί να χρησιμοποιήσει χειμερινά ελαστικά, τότε οφείλει να έχει μαζί του στον αποθηκευτικό χώρο καλές αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες που θα αποτρέψουν σε μεγάλο βαθμό την ολίσθηση σε λείες επιφάνειες που δημιουργούνται από τον πάγο και το χιόνι όταν αυτό παγώσει.

Σε πολλές περιοχές της χώρας μας ο πάγος το πρωί καλύπτει το σύνολο του παρμπρίζ. Έτσι πρέπει να πάντα να έχουμε μια ξύστρα για να το καθαρίσουμε, ώστε να έχουμε την αναγκαία ορατότητα πριν ξεκινήσουμε.

Οι λεπίδες των υαλοκαθαριστήρων πιθανότατα θα είναι κολλημένες στο παρμπρίζ. Πρώτο μέλημά μας είναι να τις ξεκολλήσουμε με μεγάλη προσοχή ή αν δεν το καταφέρουμε να ενεργοποιήσουμε τη θέρμανση του αυτοκινήτου ώστε σταδιακά να λιώσει ο πάγος.

Εάν χιονίζει και είναι δύσκολο να μετακινηθεί το αυτοκίνητο λόγω χιονιού, τότε ένα αναδιπλωμένο φτυάρι με μυτερή άκρη αποτελεί την μοναδική λύση για να καθαριστεί το χιόνι και ο πάγος από τους τροχούς.

Όταν οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές, η εκκίνηση του αυτοκινήτου μπορεί να γίνει δύσκολη. Αυτός είναι και ο λόγος που πολλές παλιές μπαταρίες δεν μπορούν να εκκινήσουν το αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα να θέλουν αλλαγή. Για να αντιμετωπιστεί αυτό το θέμα ο οδηγός θα πρέπει να έχει μια μίζα πολλαπλών λειτουργιών που μπορεί να εκκινήσει κινητήρες ντίζελ και βενζίνης έως και 6.000 κ. εκ.