Κράνος για όσους κάνουν ποδήλατο αλλά και σειρά αλλαγών μέσω νέων κανόνων για όσους κινούνται στους δρόμους

Με το νομοσχέδιο που παρουσίασαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής και ο υφυπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης, ορίζονται ενιαίοι κανόνες προκειμένου να αποτελέσουν μοχλούς βελτίωσης των συνθηκών της αστικής και περιαστικής κινητικότητας.

Κανόνες για πατίνια, rollers, skate boards

Όλα τα οχήματα μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια, τροχοπέδιλα (rollers), τροχοσανίδες (skate boards), αυτοεξισορροπούμενα οχήματα (όπως Segway) ομαδοποιούνται σε μια κατηγορία. Πρόκειται για τα λεγόμενα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτροκίνητα Οχήματα (ΕΠΗΟ).

Αναλυτικά οι ρυθμίσεις για την κυκλοφορία τους:

–Τα οχήματα που αναπτύσσουν μικρή ταχύτητα (έως 6 χλμ./ώρα), παραπλήσια δηλαδή με την ταχύτητα του πεζού, κυκλοφορούν όπου και όπως κυκλοφορούν οι πεζοί.

–Τα ΕΠΗΟ που αναπτύσσουν ταχύτητα έως 25 χλμ./ώρα, λογίζονται ως ποδήλατα και κυκλοφορούν όπου επιτρέπονται τα ποδήλατα.

–Απαγορεύεται για λόγους οδικής ασφάλειας, η κυκλοφορία αυτών των οχημάτων, σε οδούς όπου αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες (άνω των 50 χλμ./ώρα).

Ακόμη, ρυθμίζονται ζητήματα προδιαγραφών και ασφαλούς χρήσης των ΕΠΗΟ, με έμφαση στον υποχρεωτικό εξοπλισμό που πρέπει να φέρουν κατ’ αντιστοιχία με τα ποδήλατα, δηλαδή φρένα, φώτα και ηχητική προειδοποίηση.

Οι οδηγοί ποδηλάτων και ΕΠΗΟ πρέπει υποχρεωτικά να φορούν εγκεκριμένου τύπου προστατευτικό κράνος, κανονικά δεμένο.

Κατά τη νύκτα, οι οδηγοί των ποδηλάτων και των ΕΠΗΟ υποχρεούνται να φορούν ορατό αντανακλαστικό εξοπλισμό ορατό.

Οι οδηγοί των ποδηλάτων που δεν έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 12 ετών και κινούνται σε οδικό δίκτυο που προορίζεται για την κυκλοφορία μηχανοκίνητων οχημάτων θα πρέπει να συνοδεύονται από άτομα που έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 16 ετών.

Με το σχέδιο νόμου, ρυθμίζεται και η αγορά σε θέματα που αφορούν στην κατασκευή, διάθεση και παροχή προς κοινόχρηστη χρήση των ΕΠΗΟ, καθώς επίσης και ζητήματα εποπτείας της αγοράς και υποχρεώσεων των παρόχων προς χρήση των οχημάτων αυτών.

Οι δήμοι να φτιάξουν πάρκινγκ

Προβλέπεται η τοπική αυτοδιοίκηση να λάβει μέτρα ρύθμισης ή περιορισμού της κυκλοφορίας των ΕΠΗΟ και να καθορίσει χώρους για την οργανωμένη στάθμευση αυτών.

Κατά τη διάρκεια της εισήγησής του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, αναφέρθηκε στα παραπάνω ζητήματα:

«Στο Νομοσχέδιο προσπαθούμε να λύσουμε ένα εξαιρετικά ευαίσθητο θέμα, αυτό της Μικροκινητικότητας, που αφορά και στα ηλεκτρικά πατίνια. Προχωράμε, λοιπόν, σε τροποποίηση διατάξεων του ΚΟΚ και καθορίζουμε: επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας, κατηγοριοποίηση παραβάσεων και επιβαλλόμενων προστίμων, ειδικούς κανόνες για τους οδηγούς των ηλεκτρικών πατινιών, και ηλικιακά κριτήρια για την κυκλοφορία του».

Αντίστοιχη αναφορά έκανε και ο αρμόδιος υφυπουργός Μεταφορών, κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, τονίζοντας ότι «με τις διατάξεις για τη μικροκινητικότητα βάζουμε κανόνες στο άναρχο τοπίο που έχει δημιουργηθεί με την απότομη είσοδο στις πόλεις μας των νέων μικρών μέσων μεταφοράς, με προβλέψεις στον ΚΟΚ, καθώς και με προδιαγραφές για την ασφαλή χρήση τους».