Συνάδελφοι
Ad - Διαφήμιση
Το μεγαλύτερο «κέρδος» της διοίκησης του Δήμου σήμερα που συζητάμε τον προϋπολογισμό είναι ό,τι μέσα στην αίθουσα δε βρίσκεται ούτε ένας δημότης …
Πίστευα ό,τι , ο προϋπολογισμός του Δήμου μας είναι η αποτύπωση του οράματος της Δημοτικής Αρχής για την πορεία του τόπου και επομένως η κατάθεσή του και η συζήτησή του στο Δημοτικό Συμβούλιο, είναι μια από τις σπουδαιότερες συνεδριάσεις.
Πίστευα ό,τι , με τον προϋπολογισμό, αποτυπώνεται η πρόθεσή σας και η ικανότητα της δημοτικής αρχής να σχεδιάσει τη πορεία του τόπου μέσα σε μόνιμα δύσκολες οικονομικές συγκυρίες, να εξασφαλίσει τις βασικές υποδομές και να αντιμετωπίσει έκτακτες ή και μόνιμες Κοινωνικές Ανάγκες, να προωθήσει την Αλληλεγγύη και τον Πολιτισμό, ανταποκρινόμενη έτσι ,στα αιτήματα των δημοτών.
Δυστυχώς μας έχετε διαψεύσει .
Πιστεύω πως η υπόθεση της ανάπτυξης μιας πόλης, οι κοινωνικές ανάγκες της , η Αλληλεγγύη και ο Πολιτισμός δεν είναι μόνο υπόθεση της διοίκησης του Δήμου. Είναι υπόθεση όλων μας .
Επαναλαμβάνω όπως σας έχω δηλώσει και τα προηγούμενα χρόνια μέσα στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου , πως έχετε αλλεργία στο να ακούτε αυτά που σας λένε οι συνάδελφοι της αντιπολίτευσης διότι πιστεύετε πως κατέχετε την μοναδική αλήθεια για το μέλλον αυτού του τόπου.
Και για να γίνω πιο συγκεκριμένος για πολλοστή φορά δεν έχετε προχωρήσει σε καμία διαβούλευση για το σχέδιο του προϋπολογισμού, όπως προβλέπει το άρθρο 75 του νόμου 3852/2010 και έπραξαν οι περισσότεροι δήμοι στην Ελλάδα .
Μια πολύ καλή κίνηση από την πλευρά σας θα ήταν η θεσμοθέτηση του συμμετοχικού προϋπολογισμού.
Η συμμετοχή του κόσμου και το κυριότερο όταν αυτά που λέει θα βλέπει να υλοποιούνται, θα λειτουργούν ενισχυτικά για ακόμη περισσότερη συμμετοχή, ώστε ο θεσμός των λαϊκών συνελεύσεων, του συμμετοχικού προϋπολογισμού και των διαμερισματικών συμβουλίων θα γίνουν τα πραγματικά όργανα τοπικής διακυβέρνησης και εξουσίας.
Προσωπικά σας έχω δηλώσει πως δεν έχω καμία μα καμία δυσκολία να αναγνωρίσω τα όσα κι όποια θετικά της Δημοτικής Αρχής -και το έχω κάνει με περίσσια ειλικρίνεια χωρίς μικροκομματικές ή φτηνές παραταξιακές σκοπιμότητες.
Ο προϋπολογισμός δεν είναι νούμερα , είναι έργο, το οποίο αντικατοπτρίζεται στα νούμερα ή και αντίστροφα.
Σήμερα δεν έχει πια κανένα νόημα να ασκήσουμε μια οξεία κριτική πάνω σε νούμερα και κωδικούς.
Δεν είναι πλέον αυτό το ζητούμενο.
Η πραγματικότητα που βιώνει ο μέσος δημότης είναι αμείλικτη. Ελάχιστη σημασία θα δώσει αν μιλήσουμε πάλι για την πλασματικότητα ή την υπερεκτίμηση των αριθμών, για τις επί τοις εκατό αποκλίσεις και τα ποσοστά υλοποίησης των επιμέρους κωδικών. Ένας δήμος που χρωστάει και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα από τους τόκους και τα δάνεια δε μπορεί να περηφανεύεται για πλεόνασμα .
Δε θα ξεχάσω την συνέντευξη του δημάρχου στην εφημερίδα ελεύθερος διάλογος την 01 Σεπτέμβριου 2016 ότι για το 2017 αυξάνουμε τον προϋπολογισμό κατά 10 εκατομμύρια ευρώ τα οποία μοιράζονται σε διάφορες ανάγκες του δήμου . Ο δήμαρχος τότε μη σωστά ενημερωμένος έπεσε σ ένα μεγάλο σφάλμα λέγοντας ανακρίβειες στους δημότες διότι , ναι μεν αυξήθηκε κατά 10 εκ αλλά αυτό έγινε διότι από 01/01/2017 ο δήμος μας με κρατικά κονδύλια επιδοτείται πλέον για να καλύψει προνοιακά επιδόματα , όπως επιδόματα ατόμων με βαριά αναπηρία , παραπληγικά , τυφλότητας κτλ.
Δεν αυξήθηκε ο προϋπολογισμός κατά 10εκ λόγω καλής διαχείρισης των οικονομικών του δήμου .
Ανακρίβειες ή εσκεμμένη παραπληροφόρηση;
Καλό και πολιτικά ηθικό θα ήταν κάποια στιγμή ο Δήμαρχος να ανακαλέσει την συγκεκριμένη τοποθέτηση διότι από τότε όλοι οι φορείς επικαλούνται την δήλωσή του και ζητάνε από το υποτιθέμενο πλεόνασμα να καλύψουν ανάγκες .
Σε ότι αφορά τα έξοδα, οι πολίτες απαιτούν από τους διαχειριστές δημόσιου χρήματος, εκτός από διαφάνεια ,μείωση των λειτουργικών δαπανών .Υπάρχουν λοιπόν, περιθώρια και στο Δήμο μας, με υπολογιστικά εργαλεία όπως η ετήσια αναθεώρηση των δαπανών .
Να είσαστε προσεκτικοί στην κατανομή των χρημάτων ,απ όπου κι αν αυτά προέρχονται.
Αποτελούν χρήματα που μας εμπιστεύτηκε ο πολίτης να διαχειριζόμαστε στο όνομα του.
Το πιο τραγικό είναι ,ότι συζητάμε τα αυτονόητα, λες κι είμαστε αποικία αμοιβάδων σε σύσκεψη.
Εμείς θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε έναν προϋπολογισμό με βαθιά κοινωνικό χαρακτήρα, τέτοιο που να στοχεύει στην ενίσχυση των υπαρχουσών δομών και υποδομών και την επιπρόσθετη κι επικουρική δημιουργία και άλλων , για την ανακούφιση και στήριξη των οικονομικά ευάλωτων ομάδων με τρόπο άμεσο κι αποτελεσματικό.
Εμείς θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε και να προτείνουμε, έναν προϋπολογισμό που θα στήριζε τις βασικές υποδομές σε καίριους τομείς, όπως η Εκπαίδευση , η Υγεία, η Πρόνοια που δεν υπάρχουν στο σχέδιο του προϋπολογισμού του Δήμου Περιστερίου για ακόμη μία φορά.
Υποχρέωση όλων μας είναι να προασπίσουμε το κοινωνικό συμφέρον με κάθε κόστος και να το αναδείξουμε ως το κυρίαρχο πάγιο αίτημα στο όνομα της δημοκρατίας, της ευνομίας, της ισοπολιτείας και του ανθρωπισμού , αντιλαμβανόμενοι ότι κυρίως σ’ αυτή τη δύσκολη περίοδο επιβάλλεται η κοινωνική συνοχή με όρους αμοιβαιότητας, αλληλεγγύης και προαγωγής του κοινωνικού καλού κ οφέλους, ως τη μόνη σταθερή στόχευση μας.
Πάνω από το πολιτικό κόστος , μόνο η αλήθεια κι οι πολίτες .
Μέσα σ αυτό το πλαίσιο καταψηφίζω και φέτος τον προϋπολογισμό του Δήμου μας για το 2019.
Περιστέρι 04/12/2018
Στέφανος Παπαδόπουλος
Ανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος Περιστερίου








