Περιορισμός πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην Γερμανία

Στη Γερμανία μετά από απόφαση γερμανικού δικαστηρίου δεν θα επιτρέπεται η κυκλοφορία παλιών πετρελαιοκίνητων οχημάτων. Η δικαστική απόφαση ορίζει ως άμεση την ανάγκη της απαγόρευσης των παλιών «ρυπογόνων» μοντέλων (οχήματα που δεν πληρούν τα πρότυπα του Euro6) σε τουλάχιστον έντεκα δρόμους του Βερολίνου. Από την άλλη εντείνονται οι προσπάθειες από τους επικεφαλής να επεκταθεί το μέτρο και σε άλλες γερμανικές πόλεις. Το σίγουρο είναι πολύ άμεσα θα υπάρξει απαγόρευση κυκλοφορίας στο κέντρο του Βερολίνου που παρουσιάζει αυξημένο όριο οξειδίου του αζώτου που είναι άνω των 40 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο αέρα.

Ad - Διαφήμιση

Η κυβέρνηση της Γερμανίας επεξεργαζόταν αρκετά σχέδια για τη μείωση της ρύπανσης ζητώντας από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να προσφέρουν στους ιδιοκτήτες εμπορικά κίνητρα για να αλλάξουν τα οχήματά τους. Οι απαγορεύσεις πετρελαιοκίνητων οχημάτων Euro5 ή παλιότερης τεχνολογίας ισχύουν στο Αμβούργο, στην Φρανκφούρτη και στη Στουτγάρδη. Σύμφωνα με τις κινητοποιήσεις περιβαλλοντολογικών ομάδων πολύ σύντομα θα ζητήσουν την απαγόρευση και σε άλλες 26 γερμανικές πόλεις καθώς έχουν κατατεθεί μαζικές αγωγές.

Επικεφαλείς της κυβέρνησης κάνουν λόγο ότι οι απαγορεύσεις θα έκαναν περισσότερο κακό παρά καλό, καθώς θα αναγκαστούν να κλείσουν εκατοντάδες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του αυτοκινήτου. Αυτό συνεπάγεται μεγάλη αύξηση της ανεργίας σε έναν κλάδο που παίζει πρωταρχικό ρόλο στην γερμανική οικονομία.

Τους τελευταίους μήνες περίπου 70 γερμανικές πόλεις παρουσιάζουν αυξημένες τιμές διοξειδίου του αζώτου. Το Μόναχο, η Στουτγάρδη και η Κολωνία είναι οι πόλεις με την υψηλότερη ατμοσφαιρική ρύπανση. Το 47% των Γερμανών τάσσεται κατά της απαγόρευσης σε κάθε περίπτωση, ενώ το 25% συμφωνεί με την επιβολή περιορισμένων μέτρων σε περίπτωση υψηλών επιπέδων ρύπανσης και το 20% τάσσεται υπέρ της απαγόρευσης της κυκλοφορίας τους στην πόλη, σύμφωνα με δημοσκόπηση που διενεργήθηκε για την εφημερίδα Handelsblatt.

Οι κατασκευαστές έχουν ξεκινήσει μια σειρά από ενέργειες προκειμένου να πείσουν τους ιδιοκτήτες για την τεχνολογική αρτιότητα των ντίζελ αυτοκινήτων, ενώ υπόσχονται δωρεάν αναβαθμίσεις για μείωση των εκπομπών ρύπων. Ενέργειες που σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις θα ξεπεράσουν τα 15 δισ. ευρώ.