Οι Κινέζοι ετοιμάζουν δυναμική είσοδο των αυτοκινητοβιομηχανιών τους στην Ευρώπη

Η πρώτη προσπάθεια απόβασης των κινέζικων εταιρειών αυτοκινήτου στην Ευρώπη έγινε το 2007. Τότε η Brilliance μέσω του σεντάν BS6 και μιας σειράς άλλων μοντέλων, προσπάθησε να μπει με αξιώσεις στις σημαντικότερες αγορές της Ηπείρου. Τρία χρόνια όμως αργότερα και μετά από ένα μάλλον καταστροφικό crash test του BS6, η κινέζικη εταιρεία απέσυρε τα μοντέλα της οδηγώντας μάλιστα σε χρεοκοπία τον εισαγωγέα της.

Ad - Διαφήμιση

Πλέον όμως, φαίνεται ότι οι Κινέζοι ετοιμάζονται για το δεύτερο κύμα εισόδου τους στην Ευρώπη, στηριζόμενοι σε τεχνογνωσία που έχουν αποκτήσει από πρώην στελέχη κατασκευαστριών της Γηραιάς Ηπείρου ή της γειτονικής Ιαπωνίας.

Δείτε για παράδειγμα την κινέζικη GAC, η οποία στη φετινή Έκθεση του Παρισιού, την οποία πολλοί Ευρωπαίοι και Ιάπωνες κατασκευαστές απέφυγαν (βλ. VW, Fiat-Alfa Romeo-Jeep, Opel, Ford, Nissan, Volvo και Subaru), κατάφερε να κλέψει τις εντυπώσεις έχοντας ένα «περίπτερο» μεγαλύτερο και πιο εντυπωσιακό ακόμη και από αυτό της Porsche. Σε αυτό φιλοξενούνταν όλη η γκάμα της εταιρείας, μεταξύ των οποίων και το νέο SUV GS5, ενώ ιδιαίτερη αίσθηση έκανε και το ηλεκτρικό SUV GE3, με 410 χλμ. αυτονομίας (η GAC υπόσχεται το 2019 να υπάρξει και έκδοση με αυτονομία 500 χλμ.). Αυτονόητο είναι φυσικά ότι στόχος της εταιρείας αποτελεί η όσο το δυνατόν πιο άμεση είσοδός της στην Ευρώπη.

Φαίνεται λοιπόν ότι το μέλλον είναι ανθηρό για τις Κινέζικες εταιρείες στην Ευρώπη. Οι οποίες έχουν το επιπλέον πλεονέκτημα να διαθέτουν υψηλά επίπεδα τεχνογνωσίας και στο κομμάτι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που αποτελούν το αδιαμφισβήτητο δρόμο της αυτοκινήσης στην περιοχή μας (π.χ. η BYD είναι πρωτοπόρος παγκοσμίως στις μπαταρίες, ετοιμάζοντας μάλιστα το μεγαλύτερο εργοστάσιο κατασκευής συστοιχιών παγκοσμίως για το 2019).